راهنمای خرید جاروبرقی
نوشته شده توسط : درسا حسینی

جارو برقی یکی از اجزا های جدا نشدنی هذ خانه ی است و وجود آن در هر خانه از واجبات می باشد. اگر قصد خرید جارو برقی دارید و می خواهید بهترین جاروبرقی های موجود در بازار را خریداری بکنید در این مطلب همراه من باشید زیرا در ادامه ی این مطلب قصد داریم یک راهنمای خرید جامع و کامل در ارتباط با خرید جاروبرقی را برای شما قرار بدهیم. از مهم ترین نکاتی می بایست در زمان خرید جاروبرقی باید به آن دقت کرد می شود به توان موتور جارو برقی ، توان مکش جارو برقی ، وزن جارو برقی و ... نیز اشاره کرد که در ادامه به صورت دقیق تر بر این مسائل تمرکز می کنیم. همچنین از بهترین جاروبرقی های موجود در بازار می شود به جاروبرقی های برند فیلیپس ، پارس خزر ، بوش و... اشاره کرد که بسیاری از افرادی که این دسته اط جاوبرقی ها را خریداری کرده اند از خرید خود راضی بوده و حتی خرید آن را ینز به دیگران هم پیشنهاد کرده اند.

نکات مهم برای خرید جاروی برقی

توان موتور

عملکرد جاروبرقی بستگی زیادی به توان موتور آن دارد. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید، توان موتور جاروبرقی است.اغلب جاروبرقی ها دارای توان 1400 تا 2500 وات هستند. توان بالا نشان دهنده قدرت بیشتر جاروبرقی است. توان موتور 1700 تا 2000 وات برای مصرف معمولی کافی است.

توان مکش

 علاوه بر توان موتور، توان مکش جاربرقی بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل در فهرست مشخصات فنی جاروبرقی، همیشه دو عدد ذکر می شود، به طور مثال اگر (300/1400) در مشخصات فنی جاروبرقی نوشته شده باشد، یکی به معنای قدرت موتور و یکی توان مکش جاروبرقی را نشان می دهد.

وزن

برخی از جاروبرقی ها دارای وزن بدن یا لوله سنگینی هستند که کار نظافت را دشوار و خسته کننده می کنند و به مرور به دست، کمر و سایر اعضای بدن آسیب می زند. بنابراین هنگام خرید باید به وزن جاروبرقی توجه کنید.

لوله تلسکوپی

اگر طول لوله جاروبرقی کوتاه باشد منجر به آسیب های مفصلی خواهد شد، زیرا حین کار مجبور می شوید که بدن خو را به سمت پائین خم کنید. از سوی دیگر لوله های بلندتر از دو متر نیز موجب کاهش قدرت مکش جاروبرقی می شوند. مزیت لوله های تلسکوپی، تنظیم طول آن متناسب با قد خودتان است.

 

جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه ؟

در این بخش از مقاله راهنمای خرید جاروبرقی به این نکته مهم میپردازیم که جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه؟ این سوالیست که خیلی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. اینکه جاروبرقی های پاکت دار بهترند یا بدون پاکت. 

خوب است بدانید که این دو ویژگی ملاک برتری یکی بر دیگری نیست و هر کدام از آنها طرفداران و مخالفانی دارند. اما این شما هستید که با در نظر گرفتن شرایط ویژه خود بهترین انتخاب را برای خود رقم می زنید. در ادامه مطلب به توضیح و بررسی ویژگی های انتخاب جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه خواهیم پرداخت:

از بین جاروبرقی های مخزن دار و پاکت دار کدام یک آسیب کمتری به محیط زیست میزنند؟

به طور کلی جاروبرقی ها این خصوصیت را دارند تا کمترین آسیب زیست محیطی را به به محیط پیرامون خود وارد.نماید. زیرا طراحی آنها به گونه ای انجام.شده است که قابلیت جذب مواد زائد را داشته و نمیتوانند خاصیت دافعه آن مواد را داشته باشند.

  • اگر خود پاکت جاروبرقی را یک زباله در نظر بگیریم، میتوان گفتجاروبرقی های پاکت دار زباله بیشتری تولید میکنند.
  • اما به این نکته نیز باید توجه کرد که پاکت های جاروبرقی به نسبت مخزن ها دیر تر پر میشوند و در مدت زمان بیشتری آشغال ها را در خود نگه میدارند.
  • اما پس از هر بار استفاده از جاروبرقی های مخزن دار و به محض پر شدن مخزن باید آن ها خالی نمایید.

تخلیه جاروبرقی های مخزن دار یا بدون کیسه وقت گیر است

مزیت جاروبرقی های کیسه دار در مقایسه با نوع بدون کیسه آن این است که می توان آنها را در هر زمان تخلیه کرد ولی این برای جاروبرقی های بدون کیسه صدق نمی کند و شما بعد استفاده ملزم به تخلیه آن هستید تا بتوانید در دفعه بعدی از آن به نحو.مطلوب استفاده نمایید.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تخلیه کیسه جاروبرقی اهمیتی قائل نیستید بهتر است از جاروبرقی های بدون کیسه استفاده نمایید. تخلیه نکردن به موقع کیسه آسیب های جدی به جاروبرقی شما وارد میکند.

 





:: برچسب‌ها: راهنمای خرید جاروبرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: